Programming 3 - Computer Science And Media Applications

Faculty

Faculty of Engineering and Computer Science

Version

Version 15.0 of 11/17/2019

Code of Module

11B1670

Modulename (german)

Programmierung 3 (MI)

Study Programmes

Informatik - Medieninformatik (B.Sc.)

Level of Module

2

Responsible of the Module

Roosmann, Rainer

Lecturer(s)
  • Eikerling, Heinz-Josef
  • Henkel, Oliver
  • Kleuker, Stephan
  • Roosmann, Rainer
  • Tapken, Heiko
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30Vorlesungen
30Labore
2Prüfungen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
40Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
20Literaturstudium
28Prüfungsvorbereitung
Recommended Reading
  • Uhlenboom C. (2016): Java ist auch eine Insel, Rhenwerk Computing, 12. Auflage
  • Hettel J., Tran M. T. (2016): Nebenläufige Programmierung mit Java, dpunkt.verlag, 1. Auflage
  • Louis D., Müller P. (2016): Android: Der schnelle und einfache Einstieg in die Programmierung und Entwicklungsumgebung, Carl Hanser Verlag, 2. Auflage
  • Semler, J. (2016): App-Design, Rheinwerk Computing, 1. Auflage
  • Inden M. (2015): Java 8 - Die Neuerungen, dpunkt.verlag, 1. Auflage
  • Inden M. (2015): Der Weg zum Java-Profi, dpunkt.verlag, 3. Auflage
  • Tamm M. (2013): JUnit-Profiwissen, dpunkt.verlag, 1. Auflage
  • Eng L. Z. (2016): Qt5 C++ GUI Prgramming Cookbook, Packt Publishing, 1. Auflage
Graded Exam
  • Two-Hour Written Examination
  • Project Report, written
Ungraded Exam

Field Work / Experimental Work

Duration

1 Term

Module Frequency

Winter and Summer Term

Language of Instruction

German