Public Marketing
- Faculty
Faculty of Business Management and Social Sciences
- Version
Version 1 of 04.03.2025.
- Module identifier
22B0803
- Module level
Bachelor
- Language of instruction
German
- ECTS credit points and grading
5.0
- Module frequency
only summerterm
- Duration
1 semester
- Overall workload
The total workload for the module is 150 hours (see also "ECTS credit points and grading").
- Teaching and learning methods
Lecturer based learning Hours of workload Type of teaching Media implementation Concretization 60 Lecture Presence - Lecturer independent learning Hours of workload Type of teaching Media implementation Concretization 10 Peer-Feedback - 25 Study of literature - 30 Preparation/follow-up for course work - 25 Exam preparation -
- Graded examination
- Written examination or
- Portfolio exam
- Literature
Grundlagenliteratur:
Wesselmann, S. (2017), Hohn, B.: Public Marketing. Marketing-Management für den öffentlichen Sektor, 4. Auflage, Wiesbaden 2012
Weiterführende Literatur:
Burmann, C. et al (2021): Identitätsbasierte Markenführung. Grundlagen -Strategie – Umsetzung -Controlling, 4. Aufl., Springer Gabler, Wiesbaden
Breyer-Mayländer, Thomas; Zerres, Christopher (Hg.) (2019): Stadtmarketing. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden
Bruhn, M. (2022) : Marketing. Grundlagen für Studium und Praxis, 15. Aufl., Springer Gabler, Wiesbaden
Ebert, Helmut; Fisiak, Iryna (2018): Bürgerkommunikation auf Augenhöhe. Wie Behörden und öffentliche Verwaltung verständlich kommunizieren können. 3. Aufl. 2018. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Kotler P. et al (2022): Grundlagen des Marketing, 8. Aufl., Pearsons Germany, Hallbergmoos
- Applicability in study programs
- Public Management
- Public Management, B.A.
- Person responsible for the module
- Wesselmann, Stefanie
- Teachers
- Wesselmann, Stefanie