Public Marketing

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 1 of 04.03.2025.

Module identifier

22B0803

Module level

Bachelor

Language of instruction

German

ECTS credit points and grading

5.0

Module frequency

only summerterm

Duration

1 semester

 

 

Overall workload

The total workload for the module is 150 hours (see also "ECTS credit points and grading").

Teaching and learning methods
Lecturer based learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
60LecturePresence-
Lecturer independent learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
10Peer-Feedback-
25Study of literature-
30Preparation/follow-up for course work-
25Exam preparation-
Graded examination
  • Written examination or
  • Portfolio exam
Literature

Grundlagenliteratur:

Wesselmann, S. (2017), Hohn, B.: Public Marketing. Marketing-Management für den öffentlichen Sektor, 4. Auflage, Wiesbaden 2012

Weiterführende Literatur:

Burmann, C. et al (2021): Identitätsbasierte Markenführung. Grundlagen -Strategie – Umsetzung -Controlling, 4. Aufl., Springer Gabler, Wiesbaden 

Breyer-Mayländer, Thomas; Zerres, Christopher (Hg.) (2019): Stadtmarketing. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden

Bruhn, M. (2022) : Marketing. Grundlagen für Studium und Praxis, 15. Aufl., Springer Gabler, Wiesbaden 

Ebert, Helmut; Fisiak, Iryna (2018): Bürgerkommunikation auf Augenhöhe. Wie Behörden und öffentliche Verwaltung verständlich kommunizieren können. 3. Aufl. 2018. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. 

Kotler P. et al (2022): Grundlagen des Marketing, 8. Aufl., Pearsons Germany, Hallbergmoos

Applicability in study programs

  • Public Management
    • Public Management, B.A.

    Person responsible for the module
    • Wesselmann, Stefanie
    Teachers
    • Wesselmann, Stefanie