Management Tools
- Faculty
Faculty of Business Management and Social Sciences
- Version
Version 11.0 of 01/30/2023
- Code of Module
22B0827
- Modulename (german)
Management Tools, German
- Study Programmes
- Betriebswirtschaft und Management - WiSo (B.A.)
- Volkswirtschaftslehre (B.A.)
- Level of Module
2
- Responsible of the Module
Halstrup, Dominik
- Lecturer(s)
- Frie, Jan
- Halstrup, Dominik
- Hofmann, Kay Hendrik
- Temme, Thomas
- Credits
5
- Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden Std. Workload Lehrtyp 45 Vorlesungen Workload Dozentenungebunden Std. Workload Lehrtyp 105 Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
- Recommended Reading
Dillerup, R., Stoi, R. (2016), Unternehmensführung: Konzepte, Strategien und Praxis für erfolgreiches Management und Leadership, Vahlen
Homburg, C. (2016), Marketingmanagement: Strategie - Instrumente - Umsetzung – Unternehmensführung, 6. Auflage, SpringerGabler
Johnson, G., Scholes, K., Whittington R. (2016), Exploring Corporate Strategy, 9th Edition, Prentice Hall,Schneider, D. / Pflaumer, P. (Hrsg) (2001), Power Tools - Management - Beratungs- und Controllinginstrumente, Gabler
Simon, H. / von der Gathen, A. (2010), Das große Handbuch der Strategieinstrumente - Werkzeuge für eine erfolgreiche Unternehmensführung, Campus
- Graded Exam
- Two-Hour Written Examination
- Portfolio exam
- Examination Requirements
- Duration
1 Term
- Module Frequency
Winter and Summer Term
- Language of Instruction
German