Management Tools

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 11.0 of 01/30/2023

Code of Module

22B0827

Modulename (german)

Management Tools, German

Study Programmes
  • Betriebswirtschaft und Management - WiSo (B.A.)
  • Volkswirtschaftslehre (B.A.)
Level of Module

2

Responsible of the Module

Halstrup, Dominik

Lecturer(s)
  • Frie, Jan
  • Halstrup, Dominik
  • Hofmann, Kay Hendrik
  • Temme, Thomas
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
45Vorlesungen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
105Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
Recommended Reading

Dillerup, R., Stoi, R. (2016), Unternehmensführung: Konzepte, Strategien und Praxis für erfolgreiches Management und Leadership, Vahlen

Homburg, C. (2016), Marketingmanagement: Strategie - Instrumente - Umsetzung – Unternehmensführung, 6. Auflage, SpringerGabler

Johnson, G., Scholes, K., Whittington R. (2016), Exploring Corporate Strategy, 9th Edition, Prentice Hall,Schneider, D. / Pflaumer, P. (Hrsg) (2001), Power Tools - Management - Beratungs- und Controllinginstrumente, Gabler

Simon, H. / von der Gathen, A. (2010), Das große Handbuch der Strategieinstrumente - Werkzeuge für eine erfolgreiche Unternehmensführung, Campus

Graded Exam
  • Two-Hour Written Examination
  • Portfolio exam
Examination Requirements
Duration

1 Term

Module Frequency

Winter and Summer Term

Language of Instruction

German