Marketing Project

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 1 of 05.12.2023.

Module identifier

22B0844

Module level

Bachelor

Language of instruction

German

ECTS credit points and grading

5.0

Module frequency

winter- and summerterm

Duration

1 semester

 

 

Overall workload

The total workload for the module is 150 hours (see also "ECTS credit points and grading").

Teaching and learning methods
Lecturer based learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
25SeminarPresence-
20Learning in groups / Coaching of groupsPresence or online-
Lecturer independent learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
25Study of literature-
35Work in small groups-
25Exam preparation-
20Creation of examinations-
Graded examination
  • Portfolio exam
Ungraded exam
  • Portfolio exam
Literature

Zum Themenbereich Marketing/Management:

  • Steinmann, H., Schreyögg, G., Koch, J. (in neuester Fassung): Management. Grundlagen der Unternehmensführung Konzepte - Funktionen - Fallstudien, 7. Auflage, Wiesbaden
  • Meffert, Heribert; Burmann, Christoph; Kirchgeorg, Manfred (2019); Maik Eisenbeiß: Marketing - Grundlagen marktorien-tierter Unternehmensführung. Konzepte, Instrumente, Praxisbeispiele, 13. Aufl., Wiesbaden,

  • Drews, Hillebrand, Kärner, Peipe Rohrschneider (2021): Praxishandbuch Projektmanagement, 3. Aufl., Wiesbaden

  • Homburg, Christian (2020): Marketingmanagement - Strategie – Instrumente - Umsetzung – Unterneh-mensführung, 7 Aufl., Wiesbaden

  • Kreutzer, Ralf T. (2021): Praxisorientiertes Online-Marketing: Konzepte – Instrumente – Checkliste, 4. Aufl., Wiesbaden

  • Kuß, Alfred / Wildner, Raimund / Kreis, Henning (2021): Marktforschung: Datenerhebung und Datenanalyse,
    7. Auflage, Wiesbaden

  • Die Literatur zum Themenbereich Marketing/Management wird je nach Projektauftrag und Themenstellung zu Beginn des Semesters vom Fachdozenten mit weiteren, die Studierenden unterstützenden Literaturhinweisen ergänzt.

Applicability in study programs

  • Business Law (Bachelor)
    • Business Law, LL.B.

  • International Business and Management
    • International Business and Management, B.A.

  • Public Management
    • Public Management, B.A.

  • Business Management in the Health Sector
    • Business Management in the Health Sector, B.A.

  • Business Administration and Management
    • Business Administration and Management, B.A.

    Person responsible for the module
    • Franke, Jürgen
    Teachers
    • Franke, Jürgen