Economic Decisions and Consumer Behaviour

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 9.0 of 11/26/2021

Code of Module

22B1183

Modulename (german)

Kaufentscheidungen und Konsumentenverhalten

Study Programmes

Wirtschaftspsychologie (B.Sc.)

Level of Module

3

Responsible of the Module

Zöller, Henrik

Lecturer(s)
  • Zöller, Henrik
  • Stegmaier, Ralf
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30betreute Kleingruppen
30Vorlesungen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
30Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
30Literaturstudium
15Referate
15Hausarbeiten
Recommended Reading

Cialdini, R.B., Wengenroth, M. (2017). Die Psychologie des Überzeugens. 8. Aufl. Göttingen: HogrefeFantapié Altobelli, C. (2017). Marktforschung. 3. Aufl. Konstanz: UVK VerlagsgesellschaftFoscht, T., Swoboda, B., Schramm-Klein, H. (2015). Käuferverhalten. 5. Aufl. Wiesbaden: Springer GablerPfister, H.R., Jungermann, H., Fischer, K. (2016). Die Psychologie der Entscheidung. 4. Aufl. Heidelberg: SpringerKroeber-Riel, W., Weinberg. P., Gröppel-Klein, A. (2013). Konsumentenverhalten. 10. Aufl. München: VahlenSiegert, G., Wirth, W., Weber, P., Lischka, J.A. (Ed.) (2016). Handbuch Werbeforschung. Wiesbaden: Springer

Graded Exam

Portfolio exam

Examination Requirements
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Summer Term

Language of Instruction

German