Media Psychology
- Faculty
Faculty of Business Management and Social Sciences
- Version
Version 10.0 of 03/15/2022
- Code of Module
22B1188
- Modulename (german)
Medienpsychologie
- Study Programmes
Wirtschaftspsychologie (B.Sc.)
- Level of Module
2
- Responsible of the Module
Genkova Petkova, Petia
- Lecturer(s)
- Genkova Petkova, Petia
- Kühn, Stephan
- Credits
5
- Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden Std. Workload Lehrtyp 45 Vorlesung und Übungen Workload Dozentenungebunden Std. Workload Lehrtyp 30 Veranstaltungsvor-/-nachbereitung 20 Literaturstudium 30 Kleingruppen 25 Prüfungsvorbereitung
- Recommended Reading
Wirtz, B. W. (2020). Media Management, Strategy, Business Models and Case Studies. New York. Springer. Noam, E. M. (2019) Media and Digital Management. New York. Springer. Trepte, S. & Reinecke, L. (2019). Medienpsychologie (2. Aufl.). Grundriss der Psychologie: Bd. 27. Stuttgart: Kohlhammer.Mangold, R., Vorderer, P., & Bente, G. (2004). Lehrbuch der Medienpsychologie. Hogrefe Verlag.Krämer, N., Schwan, S., Unz, D., & Suckfüll, M. (2016). Medienpsychologie: Schlüsselbegriffe und Konzepte. Kohlhammer Verlag.Trepte S., Reinecke L. (2010) Medienpsychologie. In: Steins G. (eds) Handbuch Psychologie und Geschlechterforschung. VS Verlag für Sozialwissenschaften. doi.org/10.1007/978-3-531-92180-8_13 Döring, Nicola (2003): Sozialpsychologie des Internet. 2. Aufl. Göttingen u.a.: Hogrefe.
- Graded Exam
- Homework / Assignment
- One-Hour Written Examination
- Oral Presentation / Seminar Paper
- Examination Requirements
- Duration
1 Term
- Module Frequency
Only Summer Term
- Language of Instruction
German