Quantitative and qualitative research methods in allied health professions

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 7.0 of 04/29/2021

Code of Module

22B1329

Modulename (german)

Quantitative und qualitative Forschungsmethoden in den Therapieberufe - Ergotherapie

Study Programmes

Ergotherapie, Logopädie, Physiotherapie (B.Sc.)

Level of Module

1

Responsible of the Module

Hansen, Hilke

Lecturer(s)
  • Ballenberger, Nikolaus
  • Hansen, Hilke
  • von Piekartz, Harry
  • Fischer, Andreas
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
38Vorlesungen
15Übungen
15Seminare
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
20Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
20Literaturstudium
20Recherche
22Klausur u.Hausarbeit
Recommended Reading
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  • Ball, M. J., Müller, N. & Nelson, R. L. (eds.) (2014): Handbook of Qualitative Research in Communication Disorders. New York, London: Psychology Press.
  • Bortz, J. & Schuster, C. (2010): Statistik für Human- und Sozialwissenschaftler. 7. Aufl. Heidelberg: Springer.
  • Bortz J. & Döring, N. (2006): Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. Heidelberg: Springer.
  • Breuer, F. (2010): Reflexive Grounded Theory. Eine Einführung für die Forschungspraxis. 2. Aufl. Wiesbaden: VS Verlag.
  • Coggon, D. (2007): Statistik. Einführung für Gesundheitsberufe. Bern: Verlag Hans Huber.
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  • Strauss, A.L. & Corbin, J. (1996): Grounded Theory: Grundlagen Qualitativer Sozialforschung. Weinheim: Psychologie Verlags Union.
Duration

1 Term

Module Frequency

Winter and Summer Term

Language of Instruction

German