Empirical Social Research

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 15.0 of 05/10/2019

Code of Module

22M0088

Modulename (german)

Empirische Sozialforschung

Study Programmes
  • Business Management (M.A.)
  • Controlling und Finanzen (M.A.)
Level of Module

4

Responsible of the Module

Faatz, Andreas

Lecturer(s)
  • Faatz, Andreas
  • Hansen, Hilke
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
28Vorlesungen
10Übungen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
33Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
43Hausarbeiten
18Literaturstudium
18Prüfungsvorbereitung
Recommended Reading

* Diekmann, Andreas (2003): Empirische Sozialforschung, Grundlagen, Methoden, Anwendungen, Reinbek b.H.: Rowohlt (10. Aufl.).

* Friedrichs, Jürgen (1990): Methoden empirischer Sozialforschung. Opladen: Westdeutscher Verlag.

* Kromrey, Helmut (2002): Empirische Sozialforschung. Modelle und Methoden der Datenerhebung und Datenauswertung. Opladen: Leske + Budrich (10. Aufl.).

* Lamnek, Siegfried (1995): Qualitative Sozialforschung Band I und II, Weinheim.

* Mayring, Philipp (1993): Einführung in die qualitative Sozialforschung. Weinheim.

* Schnell, Rainer/Hill, Paul B./Esser, Elke (1999): Methoden der empirischen Sozialforschung, München/Wien: Oldenbourg (6. Aufl.).

Graded Exam
  • Two-Hour Written Examination
  • Portfolio exam
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Winter Term

Language of Instruction

German