Sales and Cooperation Management
- Faculty
Faculty of Business Management and Social Sciences
- Version
Version 1 of 29.05.2024.
- Module identifier
22M0367
- Module level
Master
- Language of instruction
German
- ECTS credit points and grading
5.0
- Module frequency
only winterterm
- Duration
1 semester
- Overall workload
The total workload for the module is 150 hours (see also "ECTS credit points and grading").
- Teaching and learning methods
Lecturer based learning Hours of workload Type of teaching Media implementation Concretization 30 Lecture Presence - 10 Learning in groups / Coaching of groups Presence or online - 5 Practice Presence or online - Lecturer independent learning Hours of workload Type of teaching Media implementation Concretization 45 Work in small groups - 30 Preparation/follow-up for course work - 30 Exam preparation -
- Graded examination
- Written examination or
- Oral presentation, with written elaboration or
- Portfolio exam
- Literature
- Becker, W. /Ulrich, P./Botzkowski, T./Fibitz, A./
Stradtmann, M. (2018): Kooperationen zwischen Mittelstand und Start-up-Unternehmen, Wiesbaden - Belz, Christian et al. 2018): Sales Excellence Development
Stuttgart - Bellmann, Klaus (Hrsg.) (2015): Kooperations- und Netzwerkmanagement, Berlin
- Biesel, Hartmut H. (2018): Vertrieb 4.0 : Vertrieb und Marketing in einer digitalen Welt / Wiesbaden
- Bruhn, M./Hadwich, K. (Hrsg.) (2018): Kooperative Dienstleistungen Spannungsfelder zwischen Service Cooperation und Service Coopetition Wiesbaden
- Dahm, Markus H. (Hrsg.) (2021): Kooperationsmanagement in der Praxis: Lösungsansätze und Beispiele erfolgreicher Kooperationsgestaltung, Wiebaden
- Homburg, C. / Schäfer, H / Schneider, J (2016):
Sales Excellence: Vertriebsmanagement mit System / Wiesbaden - Kollmann, Tobias (Hrsg.) (2021): Handbuch digitale Wirtschaft, Wiesbaden
- Daniel R. A. Schallmo (2019): Jetzt digital transformieren: so gelingt die erfolgreiche Digitale Transformation Ihres Geschäftsmodells, Wiesbaden
- Scherer, Petra (2019): Strategisches Vertriebsmanagement: B2B-Vertrieb im digitalen Zeitalter, Wiesbaden
- Zentes, B; Swoboda, D; Morschett, D. (Hrsg) (2013):
Kooperationen, Allianzen und Netzwerke: Grundlagen-Ansätze-Perspektiven, Wiesbaden
Jeweils in der aktuellen Auflage
- Becker, W. /Ulrich, P./Botzkowski, T./Fibitz, A./
- Applicability in study programs
- International Business and Management (Master)
- International Business and Management, M.A. (01.09.2024)
- Business Management
- Business Management, M.A.
- Person responsible for the module
- Franke, Jürgen
- Teachers
- Franke, Jürgen