Sales and Cooperation Management

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 1 of 29.05.2024.

Module identifier

22M0367

Module level

Master

Language of instruction

German

ECTS credit points and grading

5.0

Module frequency

only winterterm

Duration

1 semester

 

 

Overall workload

The total workload for the module is 150 hours (see also "ECTS credit points and grading").

Teaching and learning methods
Lecturer based learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
30LecturePresence-
10Learning in groups / Coaching of groupsPresence or online-
5PracticePresence or online-
Lecturer independent learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
45Work in small groups-
30Preparation/follow-up for course work-
30Exam preparation-
Graded examination
  • Written examination or
  • Oral presentation, with written elaboration or
  • Portfolio exam
Literature

  • Becker, W. /Ulrich, P./Botzkowski, T./Fibitz, A./
    Stradtmann, M. (2018): Kooperationen zwischen Mittelstand und Start-up-Unternehmen, Wiesbaden
  • Belz, Christian et al. 2018): Sales Excellence Development
    Stuttgart
  • Bellmann, Klaus (Hrsg.) (2015): Kooperations- und Netzwerkmanagement, Berlin
  • Biesel, Hartmut H. (2018): Vertrieb 4.0 : Vertrieb und Marketing in einer digitalen Welt / Wiesbaden
  • Bruhn, M./Hadwich, K. (Hrsg.) (2018): Kooperative Dienstleistungen Spannungsfelder zwischen Service Cooperation und Service Coopetition Wiesbaden
  • Dahm, Markus H. (Hrsg.) (2021): Kooperationsmanagement in der Praxis: Lösungsansätze und Beispiele erfolgreicher Kooperationsgestaltung, Wiebaden
  • Homburg, C. / Schäfer, H / Schneider, J (2016):
    Sales Excellence: Vertriebsmanagement mit System / Wiesbaden
  • Kollmann, Tobias (Hrsg.) (2021): Handbuch digitale Wirtschaft, Wiesbaden
  • Daniel R. A. Schallmo (2019): Jetzt digital transformieren: so gelingt die erfolgreiche Digitale Transformation Ihres Geschäftsmodells, Wiesbaden
  • Scherer, Petra (2019): Strategisches Vertriebsmanagement: B2B-Vertrieb im digitalen Zeitalter, Wiesbaden
  • Zentes, B; Swoboda, D; Morschett, D. (Hrsg) (2013):
    Kooperationen, Allianzen und Netzwerke: Grundlagen-Ansätze-Perspektiven, Wiesbaden

Jeweils in der aktuellen Auflage

Applicability in study programs

  • International Business and Management (Master)
    • International Business and Management, M.A. (01.09.2024)

  • Business Management
    • Business Management, M.A.

    Person responsible for the module
    • Franke, Jürgen
    Teachers
    • Franke, Jürgen