Community Participation and inclusive Society Development

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 1 of 16.11.2023.

Module identifier

22M0858

Module level

Master

Language of instruction

German

ECTS credit points and grading

5.0

Module frequency

only summerterm

Duration

1 semester

 

 

Overall workload

The total workload for the module is 150 hours (see also "ECTS credit points and grading").

Teaching and learning methods
Lecturer based learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
45SeminarPresence-
Lecturer independent learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
30Creation of examinations-
75Preparation/follow-up for course work-
Graded examination
  • Homework / Assignment or
  • Oral presentation, with written elaboration
Literature

Cameron, H./Kourabas, V. (2013): Vielheit denken lernen. Plädoyer für eine machtkritischere erziehungswissenschaftliche Auseinandersetzung. In: Zeitschrift für Pädagogik 2013 (H. 2), S. 258-274 Degener, T./Mogge-Grotjahn, H. (2012): „All inclusive“? Annäherungen an ein interdisziplinäres Verständnis von Inklusion. In: Balz, H.-J./Benz, B./Kuhlmann, C. (Hrsg.): Soziale Inklusion. Grundlagen, Strategien und Projekte der Sozialen Arbeit. Wiesbaden, S. 59-77 Habermas, J. (1997): Faktizität und Geltung. Beiträge zur Diskurstheorie des Rechts und des demokratischen Rechtsstaats. Frankfurt/M. Heinelt, H. (2009): Governance und Wissen. In: Matthiesen, U./Mahnken, G. (Hrsg.): Das Wissen der Städte. Neue stadtregionale Entwicklungsdynamiken im Kontext von Wissen, Milieus und Governance. Wiesbaden, S. 347-363 Honneth, A. (2011): Das Recht der Freiheit. Frankfurt/M. Negt, O. (2010): Der politische Mensch. Demokratie als Lebensform. Göttingen

Applicability in study programs

  • Management in Nonprofit-Organisations
    • Management in Nonprofit-Organisations M.A. (01.09.2024)

    Person responsible for the module
    • Maykus, Stephan
    Teachers
    • Maykus, Stephan