Community Participation and inclusive Society Development
- Faculty
Faculty of Business Management and Social Sciences
- Version
Version 1 of 16.11.2023.
- Module identifier
22M0858
- Module level
Master
- Language of instruction
German
- ECTS credit points and grading
5.0
- Module frequency
only summerterm
- Duration
1 semester
- Overall workload
The total workload for the module is 150 hours (see also "ECTS credit points and grading").
- Teaching and learning methods
Lecturer based learning Hours of workload Type of teaching Media implementation Concretization 45 Seminar Presence - Lecturer independent learning Hours of workload Type of teaching Media implementation Concretization 30 Creation of examinations - 75 Preparation/follow-up for course work -
- Graded examination
- Homework / Assignment or
- Oral presentation, with written elaboration
- Literature
Cameron, H./Kourabas, V. (2013): Vielheit denken lernen. Plädoyer für eine machtkritischere erziehungswissenschaftliche Auseinandersetzung. In: Zeitschrift für Pädagogik 2013 (H. 2), S. 258-274 Degener, T./Mogge-Grotjahn, H. (2012): „All inclusive“? Annäherungen an ein interdisziplinäres Verständnis von Inklusion. In: Balz, H.-J./Benz, B./Kuhlmann, C. (Hrsg.): Soziale Inklusion. Grundlagen, Strategien und Projekte der Sozialen Arbeit. Wiesbaden, S. 59-77 Habermas, J. (1997): Faktizität und Geltung. Beiträge zur Diskurstheorie des Rechts und des demokratischen Rechtsstaats. Frankfurt/M. Heinelt, H. (2009): Governance und Wissen. In: Matthiesen, U./Mahnken, G. (Hrsg.): Das Wissen der Städte. Neue stadtregionale Entwicklungsdynamiken im Kontext von Wissen, Milieus und Governance. Wiesbaden, S. 347-363 Honneth, A. (2011): Das Recht der Freiheit. Frankfurt/M. Negt, O. (2010): Der politische Mensch. Demokratie als Lebensform. Göttingen
- Applicability in study programs
- Management in Nonprofit-Organisations
- Management in Nonprofit-Organisations M.A. (01.09.2024)
- Person responsible for the module
- Maykus, Stephan
- Teachers
- Maykus, Stephan