Strategic Online Communication
- Faculty
Faculty of Business Management and Social Sciences
- Version
Version 6.0 of 10/12/2017
- Code of Module
22M0872
- Modulename (german)
Strategische Onlinekommunikation
- Study Programmes
Business Management (M.A.)
- Level of Module
4
- Responsible of the Module
Schinnenburg, Heike
- Lecturer(s)
Kirchhoff, Sabine
- Credits
5
- Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden Std. Workload Lehrtyp 15 Seminare 15 Praxisprojekte 5 betreute Kleingruppen 3 Prüfungen Workload Dozentenungebunden Std. Workload Lehrtyp 50 Veranstaltungsvor-/-nachbereitung 20 Kleingruppen 20 Prüfungsvorbereitung 22 Literaturstudium
- Recommended Reading
Kirchhoff, S. (Hg.), 2015: Online-Kommunikation im Social Web.
ARD/ZDF-Onlinestudie 2015: www.ard-zdf-onlinestudie.de/index.php
Erlhofer, Sebastian (2015): Suchmaschinen-Optimierung: Das umfassende Handbuch. On- und Offpage-Optimierung, Wiesbaden
Hoffjann, Olaf / Pleil, Thomas (2015): Strategische Online-Kommunikation. Theoretische Konzepte und empirische Befunde. Springer Verlag, Wiesbaden
Fischer, Mario (2008): Website Boosting 2.0: Suchmaschinen-Optimierung, Usability, Onlien-Marketing, Frechen: mitp
Gladwell, Malcom (2000): The Tipping Point, How Little Things Can Make a Big Difference, New York: Little Brown and Company.
Karnowski, Veronika (2011): Diffusionstheorien, Baden-Baden: Nomos.
Krug, Steve(2015): Don’t make me think! Web Usability – Das intuitive Web, 3. Aufl., Frechen: mitp.
Palfrey, John / Gasser, Urs (2008): Born Digital. Understanding the First Generation of Digital Natives. New York: Basic Books.
Prensky, Marc (2001): Digital Natives, Digital Immigrants. www.marcprensky.com/writing/Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf [Zugriff: 03.1.2013].
Roggers, Everett M. (2005): Diffusion of Innovations, New York: Free Press.
Schulmeister, Rolf (2009): Gibt es eine Net Generation? Hamburg, Dekonstruktion einer Mystifzierung, www.zhw.uni-hamburg.de/uploads/schulmeister_net-generation_v3.pdf [Zugriff: 8.2.2014].
Zerfaß, Ansgar / Pleil, Thomas (Hg.) (2014): Handbuch Online-PR, Strategische Kommunikation in Internet und Social Web, Konstanz: UVK-Verlag.
- Graded Exam
- Two-Hour Written Examination
- Oral Presentation / Seminar Paper
- Project Work
- Examination Requirements
- Duration
1 Term
- Module Frequency
Only Summer Term
- Language of Instruction
German