Strategic Online Communication

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 6.0 of 10/12/2017

Code of Module

22M0872

Modulename (german)

Strategische Onlinekommunikation

Study Programmes

Business Management (M.A.)

Level of Module

4

Responsible of the Module

Schinnenburg, Heike

Lecturer(s)

Kirchhoff, Sabine

Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
15Seminare
15Praxisprojekte
5betreute Kleingruppen
3Prüfungen
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
50Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
20Kleingruppen
20Prüfungsvorbereitung
22Literaturstudium
Recommended Reading

Kirchhoff, S. (Hg.), 2015: Online-Kommunikation im Social Web.

ARD/ZDF-Onlinestudie 2015: www.ard-zdf-onlinestudie.de/index.php

Erlhofer, Sebastian (2015): Suchmaschinen-Optimierung: Das umfassende Handbuch. On- und Offpage-Optimierung, Wiesbaden

Hoffjann, Olaf / Pleil, Thomas (2015): Strategische Online-Kommunikation. Theoretische Konzepte und empirische Befunde. Springer Verlag, Wiesbaden

Fischer, Mario (2008): Website Boosting 2.0: Suchmaschinen-Optimierung, Usability, Onlien-Marketing, Frechen: mitp

Gladwell, Malcom (2000): The Tipping Point, How Little Things Can Make a Big Difference, New York: Little Brown and Company.

Karnowski, Veronika (2011): Diffusionstheorien, Baden-Baden: Nomos.

Krug, Steve(2015): Don’t make me think! Web Usability – Das intuitive Web, 3. Aufl., Frechen: mitp.

Palfrey, John / Gasser, Urs (2008): Born Digital. Understanding the First Generation of Digital Natives. New York: Basic Books.

Prensky, Marc (2001): Digital Natives, Digital Immigrants. www.marcprensky.com/writing/Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf [Zugriff: 03.1.2013].

Roggers, Everett M. (2005): Diffusion of Innovations, New York: Free Press.

Schulmeister, Rolf (2009): Gibt es eine Net Generation? Hamburg, Dekonstruktion einer Mystifzierung, www.zhw.uni-hamburg.de/uploads/schulmeister_net-generation_v3.pdf [Zugriff: 8.2.2014].

Zerfaß, Ansgar / Pleil, Thomas (Hg.) (2014): Handbuch Online-PR, Strategische Kommunikation in Internet und Social Web, Konstanz: UVK-Verlag.

Graded Exam
  • Two-Hour Written Examination
  • Oral Presentation / Seminar Paper
  • Project Work
Examination Requirements
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Summer Term

Language of Instruction

German