Higher Education Marketing
- Faculty
Faculty of Business Management and Social Sciences
- Version
Version 1 of 17.11.2023.
- Module identifier
22M0930
- Module level
Master
- Language of instruction
German
- ECTS credit points and grading
5.0
- Module frequency
only summerterm
- Duration
1 semester
- Overall workload
The total workload for the module is 125 hours (see also "ECTS credit points and grading").
- Teaching and learning methods
Lecturer based learning Hours of workload Type of teaching Media implementation Concretization 42 Seminar Presence or online - Lecturer independent learning Hours of workload Type of teaching Media implementation Concretization 83 Preparation/follow-up for course work -
- Graded examination
- Written examination or
- oral exam
- Literature
Berekoven, Ludwig; Eckert, Werner; Ellenrieder, Peter (2009): Marktforschung. Methodische Grundlagen und praktische Anwendung. 12., überarbeitete und erweiterte Auflage. Wiesbaden: Gabler (Gabler-Lehrbuch).
Hellmann, Kai-Uwe (2019): Wissenschaft als Marke? Chancen und Risiken der Markenbildung
und Markenführung im Wissenschaftssystem. In: Merten, Wolfgang; Knoll, Thorsten (Hrsg.):
Handbuch Wissenschaftsmarketing, Wiesbaden: Springer, S. 87–120.
Meffert, Heribert; Burmann, Christoph; Kirchgeorg, Manfred; Eisenbeiß, Maik (2019): Marketing. Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung Konzepte – Instrumente – Praxisbeispiele. 13. Auflage. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Merten, Wolfgang; Knoll, Thorsten (Hg.) (2019): Handbuch Wissenschaftsmarketing. Konzepte, Instrumente, Praxisbeispiele. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Ruzicka, Johannes; Reetz, Konstantin (2020): Fundraising für Hochschulen. In: Michael Urselmann (Hg.): Handbuch Fundraising. 2. Auflage. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, S. 631–654.
Urselmann, Michael (2018): Fundraising. Professionelle Mittelbeschaffung für gemeinwohlorientierte Organisationen. 7. Auflage. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Urselmann, Michael (Hg.) (2020): Handbuch Fundraising. 2. Auflage. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Schmidbauer, Klaus (2019): Wissenschaftsmarketing neu denken. In: Merten, Wolfgang; Knoll, Thorsten (Hrsg.): Handbuch Wissenschaftsmarketing, Wiesbaden: Springer, S. 29–65.
Walter, Benjamin von; Kremmel, Dietmar (Hg.) (2016): Employer Brand Management. Arbeitgebermarken aufbauen und steuern. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Wesselmann, Stefanie; Hohn, Bettina (2017): Public Marketing. 4. Auflage. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Weitere Literatur und weiterführende Hinweise zusammengefasst in einem Reader
- Applicability in study programs
- Higher Education and Research Management
- Higher Education and Research Management MBA (01.03.2024)
- Program - DAS - Higher Education and Research Management
- Certificate Program Education and Research Management DAS (01.09.2022)
- Person responsible for the module
- Handel, Kai
- Teachers
- Langer, Markus
- Handel, Kai