Higher Education Marketing

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 1 of 17.11.2023.

Module identifier

22M0930

Module level

Master

Language of instruction

German

ECTS credit points and grading

5.0

Module frequency

only summerterm

Duration

1 semester

 

 

Overall workload

The total workload for the module is 125 hours (see also "ECTS credit points and grading").

Teaching and learning methods
Lecturer based learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
42SeminarPresence or online-
Lecturer independent learning
Hours of workloadType of teachingMedia implementationConcretization
83Preparation/follow-up for course work-
Graded examination
  • Written examination or
  • oral exam
Literature

Berekoven, Ludwig; Eckert, Werner; Ellenrieder, Peter (2009): Marktforschung. Methodische Grundlagen und praktische Anwendung. 12., überarbeitete und erweiterte Auflage. Wiesbaden: Gabler (Gabler-Lehrbuch).

Hellmann, Kai-Uwe (2019): Wissenschaft als Marke? Chancen und Risiken der Markenbildung

und Markenführung im Wissenschaftssystem. In: Merten, Wolfgang; Knoll, Thorsten (Hrsg.):

Handbuch Wissenschaftsmarketing, Wiesbaden: Springer, S. 87–120.

Meffert, Heribert; Burmann, Christoph; Kirchgeorg, Manfred; Eisenbeiß, Maik (2019): Marketing. Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung Konzepte – Instrumente – Praxisbeispiele. 13. Auflage. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.

Merten, Wolfgang; Knoll, Thorsten (Hg.) (2019): Handbuch Wissenschaftsmarketing. Konzepte, Instrumente, Praxisbeispiele. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.

Ruzicka, Johannes; Reetz, Konstantin (2020): Fundraising für Hochschulen. In: Michael Urselmann (Hg.): Handbuch Fundraising. 2. Auflage. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, S. 631–654.

Urselmann, Michael (2018): Fundraising. Professionelle Mittelbeschaffung für gemeinwohlorientierte Organisationen. 7. Auflage. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.

Urselmann, Michael (Hg.) (2020): Handbuch Fundraising. 2. Auflage. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.

Schmidbauer, Klaus (2019): Wissenschaftsmarketing neu denken. In: Merten, Wolfgang; Knoll, Thorsten (Hrsg.): Handbuch Wissenschaftsmarketing, Wiesbaden: Springer, S. 29–65.

Walter, Benjamin von; Kremmel, Dietmar (Hg.) (2016): Employer Brand Management. Arbeitgebermarken aufbauen und steuern. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.

Wesselmann, Stefanie; Hohn, Bettina (2017): Public Marketing. 4. Auflage. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.

Weitere Literatur und weiterführende Hinweise zusammengefasst in einem Reader

Applicability in study programs

  • Higher Education and Research Management
    • Higher Education and Research Management MBA (01.03.2024)

  • Program - DAS - Higher Education and Research Management
    • Certificate Program Education and Research Management DAS (01.09.2022)

    Person responsible for the module
    • Handel, Kai
    Teachers
    • Langer, Markus
    • Handel, Kai