Innovation Management

Faculty

Faculty of Business Management and Social Sciences

Version

Version 14.0 of 02/07/2019

Code of Module

22M0999

Modulename (german)

Innovationsmanagement

Study Programmes

Wirtschaftsinformatik (Master) (M.Sc.)

Level of Module

5

Responsible of the Module

Wolf, Alexander Karsten

Lecturer(s)
  • Eggers, Sabine
  • Franke, Jürgen
  • Roll, Oliver
  • Griese, Kai Michael
Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
24Vorlesungen
7Teletutorien
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
70Veranstaltungsvor-/-nachbereitung
29Prüfungsvorbereitung
20Literaturstudium
Recommended Reading

Tidd, J., Bessant, J., & Pavitt, K. (2005). Managing Innovation: Integrating Technological, Marketand Organizational Change. 3rd edition. United Kingdom, Europe: John Wiley.

Trott, P. (2011). Innovation management and new product development. United Kingdom, Europe:Financial Times Prentice Hall.

Harvard Business School Press: Managing Creativity and Innovation, 2003.

Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G., Smith, A., Papadakos, T., & Wegberg, T. A. (2015).Value Proposition Design: entwickeln Sie Produkte und Services, die Ihre Kunden wirklich wollen.

Disselkamp, M. (2012). Innovationsmanagement: Instrumente und Methoden zur Umsetzung imUnternehmen. 2. Aufl. 2012.

Vahs, D., & Brem, A. (2015). Innovationsmanagement: von der Idee zur erfolgreichenVermarktung. 5., überarbeitete Auflage.

Fisch, J. H., & Roß, J. (2009). Fallstudien zum Innovationsmanagement: methodengestützteLösung von Problemen aus der Unternehmenspraxis. 1. Aufl.

Aktuelle Artikel aus Marketing- und Managementzeitschriften.

Harvard case studies (Englisch).

Graded Exam
  • Homework / Assignment
  • Two-Hour Written Examination
  • Oral Presentation / Seminar Paper
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Summer Term

Language of Instruction

German and English