International Management

Faculty

Faculty of Agricultural Science and Landscape Architecture

Version

Version 8.0 of 03/29/2018

Code of Module

44M0132

Modulename (german)

Internationales Management

Study Programmes

Agrar- und Lebensmittelwirtschaft (M.Eng.)

Level of Module

4

Responsible of the Module

Schnitker, Karin

Lecturer(s)

Schnitker, Karin

Credits

5

Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden
Std. WorkloadLehrtyp
45Vorlesungen
20betreute Kleingruppen
50Praxisprojekte
30others
Workload Dozentenungebunden
Std. WorkloadLehrtyp
5others
Recommended Reading
  • Altmann, J. (2009): Außenwirtschaft für Unternehmen, UTB-Verlag, Stuttgart.
  • Backhaus, K.; Büschken, J.; Voeth, M. (2003): Internationales Marketing, 5. Auflage, Schäffer- Poeschel Verlag, Stuttgart.
  • Eibner, W. (2006): Anwendungsorientierte Außenwirtschaft/Understanding International Trade, Oldenbourg Wissenschaftsverlag GmbH, Wien.
  • Hill, C.W.L. (2009): Global Business Today, 6th Edition, McGraw-Hill Companies Inc., New York, USA.
  • Hill, C.W.L./Jones, G.R. (2010): Strategic Management - an integrated approach, 9th Edition, South Western Cengage Learning, Mason, USA.
  • Holtbrügge D./Welge, M.-K. (2010): Internationales Management – Theorien, Funktionen, Fallstudien, 5. Aufl., Schäffer Pöschel, Stuttgart.
  • Krugman, P./Obstfeld, M. (2004): Internationale Wirtschaft – Theorie und Politik der Außenwirtschaft, Pearson Studium, München.
  • Diverse Artikel aus u.a. Absatzwirtschaft, Harvard Business Review, Journal of Marketing
Graded Exam
  • Two-Hour Written Examination
  • Viva Voce
  • Project Report, written
Duration

1 Term

Module Frequency

Only Winter Term

Language of Instruction

German