International Management
- Faculty
Faculty of Agricultural Science and Landscape Architecture
- Version
Version 8.0 of 03/29/2018
- Code of Module
44M0132
- Modulename (german)
Internationales Management
- Study Programmes
Agrar- und Lebensmittelwirtschaft (M.Eng.)
- Level of Module
4
- Responsible of the Module
Schnitker, Karin
- Lecturer(s)
Schnitker, Karin
- Credits
5
- Concept of Study and Teaching
Workload Dozentengebunden Std. Workload Lehrtyp 45 Vorlesungen 20 betreute Kleingruppen 50 Praxisprojekte 30 others Workload Dozentenungebunden Std. Workload Lehrtyp 5 others
- Recommended Reading
- Altmann, J. (2009): Außenwirtschaft für Unternehmen, UTB-Verlag, Stuttgart.
- Backhaus, K.; Büschken, J.; Voeth, M. (2003): Internationales Marketing, 5. Auflage, Schäffer- Poeschel Verlag, Stuttgart.
- Eibner, W. (2006): Anwendungsorientierte Außenwirtschaft/Understanding International Trade, Oldenbourg Wissenschaftsverlag GmbH, Wien.
- Hill, C.W.L. (2009): Global Business Today, 6th Edition, McGraw-Hill Companies Inc., New York, USA.
- Hill, C.W.L./Jones, G.R. (2010): Strategic Management - an integrated approach, 9th Edition, South Western Cengage Learning, Mason, USA.
- Holtbrügge D./Welge, M.-K. (2010): Internationales Management – Theorien, Funktionen, Fallstudien, 5. Aufl., Schäffer Pöschel, Stuttgart.
- Krugman, P./Obstfeld, M. (2004): Internationale Wirtschaft – Theorie und Politik der Außenwirtschaft, Pearson Studium, München.
- Diverse Artikel aus u.a. Absatzwirtschaft, Harvard Business Review, Journal of Marketing
- Graded Exam
- Two-Hour Written Examination
- Viva Voce
- Project Report, written
- Duration
1 Term
- Module Frequency
Only Winter Term
- Language of Instruction
German